justkids

Men du sover ju, du hör ju inte på

Kategori: Ord



men fåglarna flydde för längesen
och den här staden vissnar i takt med
mina hjärtslag
jag slickar i mig kall nattluft
medan hundarna springer på
tomma glittergator
vinden äter glupskt upp mina ord
och jag vet inte vad jag vill säga
tänker på de där tårarna jag grät
som förvandlades till istappar som du
pressade in i min mjuka hud
det gjorde ganska ont, men du märkte inget
du borde fly sa du inte
innan det är försent, menade du
frigolitkänslor smulas sönder
sopas under mattan
vi ler i moll, livet är enkelt
ljuger jag i sifferförtvivlan
noll kontroll över tid- liv
rumsperspektiv
du sover drömlöst
utan frågor medan jag letar
svar under din kudde
och sanningar i din jackficka
men allt jag hittar
är en fågelfjäder
och jag förstår att
du har flytt
och att du tappade bort
mig på vägen




Kommentarer

  • , säger:

    du fattar ju inte själv hur sjukt fint du skriver

    2011-11-17 | 09:28:32
  • Ida säger:

    jättefint

    2011-11-17 | 11:42:32
    Bloggadress: http://tradeskins.blogg.se/
  • Ida säger:

    och tacktack btw, såg din kommentar nyss!

    2011-11-17 | 11:46:22
    Bloggadress: http://tradeskins.blogg.se/

Kommentera inlägget här: