justkids

Juni

Kategori: Ord


Jag ägnar sommardagarna åt promenader och ljudböcker. Plockar smultron och springer. Har bestämt mig för att bli bra på att springa nu när jag har tid och jag tänker att sommaren är okomplicerad men full av längtan. För vi vet ju att sommaren är till för att levas och inte för att ta det lugnt. Upplevas, upptäckas. Upplev mig en gång till viskar jag ohörbart. Det är redan kväll för dagarna går så fort här. Solen strålar in genom mina persienner, fåglarna kvittrar längs husfasaderna och jag har inga planer fast det är fredag. känns som att jag aldrig har några planer längre och för varje dag som går blir dagarna att fyllas med någon färre, men jag skjuter bort tanken. Halv elva börjar en film och imorgon kommer jag hjälpa stela gammelkroppar och hålla någons skrynkliga hand i min på jobbet. Fylla tiden med jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: