justkids

var inte rädd att tro på något är världens bästa drog du får inte ge upp du slipper om du vill allt du behöver göra är att stanna och stå still

Kategori: Ord



Kylskåpspoesi som tuggas sönder av kaffetänder
fastnar i halsen och
magen gapar tomt efter mer
ord  går vilse i vintermörkret
och stela fingrar famlar efter ljus
väntar på bättre tider
för de kommer alltid
när man minst anar det
säger de som aldrig misslyckats
ta dig i kragen, skärp dig viskar blickar
men allt jag hör är skratt
som klingar falskt i tvkanalerna
komiker som tävlar om uppmärksamhet
med könsord i munnen
för allt är en tävling
och ingen vill komma sist
(jag skrattar också bara därför)
tiden bjuder på fika
jag klunkar i mig kaffe och
hjärtat suckar mekaniskt
innanför revbenen
mina drömmar inkapslade
tabletter i blodomlopp
som vaktas av röda blodkroppar
tänker att det alltid finns
lite fint i det fula och alltid
lite fult i det fina
(det gör mig trygg)
för perfektion är onåbar
det är fakta
inga etiketter att sätta på livet
på döden på det här
inget innehåller allt och
allt innehåller inget
precis så eller?
jag vet inte
faktiskt så vet jag
ingenting längre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: