justkids

såna som oss blir aldrig framme ta min hand och kom så går vi vidare

Kategori: Ord

Jag lyssnar på sommarpratare om nätterna ibland när jag ska sova
Tuva Novotny, Annika Norlin, Nour El-refai, Ulf Malmros, Jonas Karlsson mfl.
Jag har hört så många bra människor som jag beundrar berätta om sina tankar
och sina liv, sina små historier som ryms inom dem. Och jag funderar över vad jag skulle berätta, om jag skulle bli uppringd och någon skulle fråga om jag ville sommarprata. Det finns så mycket att prata om. Så många anekdoter att dela med sig av. Men hur väljer man, hur ska man kunna sålla? För allt man vill ha sagt hinns inte med på ca en och en halv timme. Skulle jag berätta om mig själv, mina tankar på livet. Min uppväxt? Vad människor betytt för mig. Eller skulle jag prata om drömmar jag samlat på mig sen barnsben? Om samhällets sjuka ideal? Om hur reklam påverkar oss? Om mina ungdomsår, om förvirringen och rädslan? Eller vad skulle det bli? Det kanske skulle bli någon blandning av allt det där, eller så skulle det bli något helt annat. Vad skulle just du dela med dig av i en och en halv timme, hur skulle ditt sommarprat se ut?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: