justkids

Där hittar du mig

Kategori: Ord

Går ut med hundarna på promenad, längs vägkanten ligger löv i gula, röda och bruna nyanser och prasslar som en konstrast mot den bleka hårda gråa asfalten under mina skor. Solen skiner och det är en sådan där ypperligt fin höstdag. Kylan biter visserligen i mina kinder och händerna är kalla för att jag inte hittade några vantar. Men det är ingenting som förstör, för jag trivs. Går omkring på de tomma gatorna jag gått på så många gånger och inser att det är ganska fint. Lugnt och fridfullt. Oftast väldigt tyst och tråkigt, men idag är det okej. Idag trivs jag att bo här. Vid älven, vinden, jorden och lugnet- naturen. Idag passar min lilla hemstad precis min sinnesstämning, där allt är som det alltid har varit, där stigarna tar slut, där jag hittar ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: