justkids

00.06

Kategori: Ord

Du har huvudet bland molnen
Samlar på dig drömmar bakom skulderblad.
Och det är tur att hjärtat sitter bakom galler
och kanske också lås?
Inte lyckas rymma fast det skriker efter kärlek
jävla frigolithjärta som ändå smulas sönder till slut
mellan dina fingrar
förstås
Fragment och minnen i hjärnbalk tröstar i för stora tankar
som jag skakar av mig och lämnar på asfaltsgator
för att sedan ångra och springa tillbaka till men tappas bort
i mörkergångar där låtsasmänniskor ler med munnar
men utan ögon
och frigolithjärtat som slår i röda ådror och i hela min kvadratmeter av kött
går i spillror
Du har huvudet bland molnen och
samlar på dig drömmar bakom skulderblad
och det är tur att hjärtat sitter bakom galler
tur att ha hårda skelettdelar att lita på under hud
så att du vet någonting
när du faller isär mellan mina andetag
för att blod pumpas alldeles för fort
genom din kvadratmeter av kött

fragment och minnen i hjärnbalk tröstar förstora tankar
som du våldsamt skakar av dig på tomma asfaltsgator
som hamnar i mörkergångar där du hoppar över klockslag och möter
låtsasmänniskor med knappnålsögon som äter upp orden du säger
och spelar spel bakom din rygg
sätter etiketter över din kropp i smyg
så att du ska passa in i låtsasidealet
som är så viktigt
för att folk ska veta vem du är
innan du själv ens vet det helt säkert
och de ler hånfullt med huggtänder
redo att bita sönder allt som du vet är du dig
och mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: