justkids

Jag var uttråkad så jag klippte mig en lugg.

Kategori: Allmänt



Förra torsdagen såg jag och Linn Emil Jensen på Gävles stadsbibliotek helt gratis och i måndags spelades Jonas Hassen Khemiris pjäs, Apatiska för nybörjare i stan. Som vi självklart tittade på. Hans förra pjäs, Fem gånger gud som spelade för några år sedan är en av de bästa teaterpjäser jag sett och Apatiska för nybörjare höll måttet. Khemiri blandar allvar och humor på ett fantastiskt sätt, likaså gör Emil i sina mellansnack och låtar. Jag tror det är därför jag gillar dem båda så mycket, för att de beskriver det som vi annars har så svårt att ta till oss med hjälp av humor. Så om du har möjlighet att se pjäsen, Emil Jensen - eller båda två, gör det!!


Apatiska för nybörjare


och Emil Jensen som är så himla snäll och bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: