justkids

Oh baby baby it's a wild world

Kategori: Ord

Linn tyckte att jag skulle berätta vad som hände när det var kö till damtoan i pausen och det kan jag väl dela med mig av om det behagar henne. Okej, eftersom att jag behövde tömma min blåsa så fort som möjligt och det stod säkert tio kvinnor före mig och det inte alls var rusningstrafik till killtoan så smet jag in där helt obemärkt. Skönt tänkte jag. Det var två toaletter därinne och ingen var upptagen. Kände mig nöjd när jag gjort mina behov och öppnade dörren och såg till min fasa att en man stod och kissade vid en pissoar! Jag blev så överrumplad att jag stängde min dörr igen (utan att låsa), tänkte att jag skulle vänta tills han var klar och inte märka mig. Men förstås så är det en kille som rycker upp min dörr, vilket blev lite pinsamt. Jag såg dock inte honom eftersom att jag stirrade ner i marken och sprang ut. Vet dock inte om mannen vid pissoaren märkte något eller inte. Grejen är den att jag inte hann reflektera över att det fanns en pissoar där, men alltså det gick ju bra ändå.

Kan också berätta något eller någon som jag skrattade åt på hemvägen vid fyra på morgonen med tunnelbanan. Skulle ha filmat. Linn kämpade frenetiskt med att hålla ögonen öppna för att inte somna, det var en fröjd för ögat. Det kanske inte låter jättekul, men tänk er att det spelas utländsk musik samtidigt, lite lugn och rytmisk och att Linn verkligen ser dödstrött ut! Ni vet ju hur det är när ögonlocken är tunga och bara faller också drömmer man sådär konstigt halvsovandes och sen vaknar man av att huvudet åker ner och man öppnar mödosamt ögonen, också efter några sekunder samma procedur igen. Underhållande att kolla på alltså..

(Och varför funkar det inte att göra nytt stycke om man vill ha vanlig och inte kursiv text? vavava? )

Kommentarer

  • Lovis säger:

    2011-05-31 | 19:55:23
  • Lovis säger:

    Åh klassiker! Den har jag också gjort hahaha!

    2011-05-31 | 19:56:11
    Bloggadress: http://somlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: