justkids

Let it blow, let it blow! Just don't let me know where i will go

Kategori: Ord


Ångrar att jag sprang
så långt att jag inte hittade tillbaka
i tid. Gömde mig i en låtsasvärld
där problemen åt upp mig så att
jag tillslut blev ett problem själv
tomheten skaver i mig
för jag är ingen del av någonting
längre och kanske har jag aldrig
varit det på riktigt
och fast jag inte ens bryr mig
särskilt mycket så känns det svårt
och även fast luften är lätt
är andetagen ibland tunga
och jag vill dansa
fastän hjärtat brister
sjunga fast det låter falskt
bara för att poängtera att jag
finns, fortfarande lever
att jag inte gav upp
utan kom tillbaka om än med svansen mellan
bena och avslöjande bekymmerstecken i
ansiktet. Men jag vågade.
Och det är jag stolt över.
Jag ångrar att jag sprang
ångrar att jag sprang åt fel håll!


Kommentarer

  • T säger:

    Fint, och min föredetta profilbild! hihi

    2011-04-22 | 21:15:56

Kommentera inlägget här: