justkids

Rösta rösta!

Kategori: Ord

jag lyssnar på politiker, hör argument efter argument, fördelar och nackdelar. jag är rädd. rädd för att alliansen ska få fyra år till. att vi ska bli ett miniusa, där staten inte äger något. där allt är privatiserat. jag är rädd för att klyfterna ska bli ännu större. ett stort gap mellan fattiga och rika. att sverige ska bli ett land med människor som bara tänker på sig själva och glömmer bort ordet solidaritet och vad det har för betydelse. och jag är rädd för att sverigedemokraterna ska komma in i riksdagen. ett parti som strider mot mänskliga rättigheter, ett parti som är främlingsfientliga och dömer människor efter deras hudfärg och vart de kommer ifrån. det är ett viktigt val och jag ska självklart rösta och självklart röstar jag röd-grönt!

Kommentarer

  • ellen säger:

    åh. valresultatet var ju så himlahimla hemskt och tragiskt. fy.

    2010-09-20 | 22:30:15
    Bloggadress: http://pressanykey.blogg.se/

Kommentera inlägget här: