justkids

som små molnbitar som faller ner på jorden, molntäcke av snö på kall mark

Kategori: Ord




Vinden visslar
stormar igenom min kropp
blåser nästan omkull mig
vinglar till på den isiga marken
håller balansen

och bredvid mig står du i vinternatten
en vän jag inte sett på säkert miljontals timmar
eller mer. Vi prioriterar nog fel.
Trygghet som planteras i magen
benen huvudet axlar osv för att du går
där bredvid mig i mörkret
samma vän som jag gått med på samma
gator så många gånger förr

prat om framtid som är osäker
drömmar som vi vill fly till
så fort som möjligt
rädslan att inte räcka till
att inte finnas till
gör sig påmind
i hjärntankar

att vi ska fastna på ett jobb
i en alldeles för liten stad
inte tillräckligt nöjd
inte uppleva
stanna kvar
hur ska vi välja våra val
vad ska det bli av oss
undrar jag

kanske får vi veta det någon dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: